MAKİNENİN
ANORMAL ÇALIŞMASINA AİT ARIZALAR
MAKİNE BİRDEN BİRE DURUYOR.
SEBEBİ
1.Yakıt özelliğini kaybetmiştir.
a.Yakıtta hava vardır.
b.Yakıtta su vardır.
2.Yeterli yakıt gelmemektedir.
a.Yakıt tankı boş veya devre tıkalıdır.
b.Filtre/Straynerler tıkanmıştır.
c.Yakıt tulumbası çalışmıyordur.
d.Yakıt devresi hava yapmıştır.
3.Gavarnörler kumanda etmiyordur.
4.Egzost manifoldu tıkalıdır.
5.Süpürme havası yeterli değildir.
6.Piston ve yataklar sarmıştır.
GİDERİLMESİ
1.a.Prayming yaparak yakıtın havasını al
b.Yakıttaki suyu dreyn et.
2.a.Tank boş ise yakıtı tamamlayınız.
b.Filtre/Straynerleri temizleyiniz.
c.Tulumbayı arıza için kontrol edip onarınız.
d.Devreyi prayming yaparak havasını kaçırınız.
3.Gavarnörün test cihazında ayarını yaptırınız.
4.Egzost manifoldunu temizleyiniz. Geri basınç yapmaması lazım ve valf ayarlarının düzgün olması gerekir
5.a.Yenisi ile değiştiriniz.
b.Filtre ve saylanseri temizleyiniz
6.Yenileri ile değiştiriniz.
MAKİNE AMBELEYE KALKIYOR
SEBEBİ
1.Gavarnör sistemi yük değişmelerine kumanda etmiyor.
2.Yakıt tulumbası tutukluk yapmaktadır.
3.Takometre hatalı göstermektedir. Uygun devre gelecek diye yüksek devre çıkılmıştır.
GİDERİLMESİ
1.Gavarnörün test tezgahında alçak ve yüksek sürat ayarlarını yaptır.
2.Tulumba bağlantılarının normal çalışıp çalışmadığını kontrol ediniz.
3.Seyyar takometre ile makine devrini kontrol ediniz.
MAKİNE YÜK KALDIRMIYOR
SEBEBİ
1.Kompresyon düşüktür.
a.Kaver gasketi kaçırmaktadır.
b.Valflar kaçırmaktadır.
c.segmanlar aşınmıştır.
d.Blok veya silindirde yara vardır.
e.Piston veya layner aşınmıştır.
2.Yeterli yakıt gelmemektedir.
a.Filtreler tıkalıdır.
b.Yakıt devreleri sızdırmaktadır.
c.Yakıt besleme tulumba kapasitesi düşüktür.
d.Püskürtme tulumba elemanları aşınmıştır.
3.Egzost dairesinde ve susturucuda tıkanıklık vardır.
4.Rekkolu ayarı yanlış yapılmıştır.
5.Gavarnör iyi kumanda etmiyordur.
6.Bir veya birkaç silindirde yanma olmuyordur.
7.Yeterli hava gelmemektedir.
a.Emme veya egzost portu tıkalıdır.
b.Hava süzgeci veya saylenser tıkalıdır
GİDERİLMESİ
1.a.Kaver somunlarını uygun torkta sıkınız. Yine kaçırma varsa gasketi değiştiriniz.
b.Valfları alıştırınız
c.Segmanları değiştiriniz.
d.Yara küçük ise 404 ile sıvayınız.
e.Piston veya laynerin aşıntı kontrolünü yapınız.
2.a.Filtreleri temizleyiniz.
b.Kaçakları gideriniz.
c.Tulumba dişlilerinin klerensini kontrol edin gerekirse değiştirin
d.Aşınmış parçaları yeniler ile değiştirin. Düzeltilebilecekleri lapping pleytle alıştırın.
3.Egzostu ve susturucuyu temizleyiniz.
4.Rekkolu üzerindeki iki noktaya dişli üzerindeki noktanın gelmesini sağlayınız.
5.Gavarnör ayarını kontrol ediniz.
6.Arızalı silindiri tespit edip enjektörünü değiştiriniz.
7.a.Manifoltları sökerek portları temizleyiniz.
b.Hava süzgeç ve saylanserini temizleyiniz.
GAZ KOLU STOP'A ALINDIĞI HALDE MAKİNE STOP ETMİYOR
SEBEBİ
1.Yakıt rek kolları ayarı yanlış yapılmıştır.
2.Enjektör yakıt sızdırmaktadır.
3.Blower karterden yağ emmektedir.
4.Yakıt püskürtme sistemi yanlış ayar edilmiştir.
GİDERİLMESİ
1.Tekrar ayar yapınız.
2.Küre başlı çek valf yayını değiştirip tazyik testi yapınız.
3.Hava air maiz süzgeci tıkanmış yağı süzmemektedir. Temizleyiniz.
4.Enjektör ayarlarını tekrar yapınız.
MAKİNEDE BAZI SİLİNDİRLER YAKMIYORDUR
SEBEBİ
1.Yakıtta hava vardır.
2.Yakıt filtresi pistir.
3.Yakıtta su vardır.
4.Enjektör tutmuştur.
5.Yakıt püskürtme pompası arızalıdır.
6.Hava süzgeç veya saylanseri arızalıdır.
7.Silindir emme veya egzost valfları tutmuş veya kaçırmaktadır.
8.Piston veya layner aşınmıştır.
GİDERİLMESİ
1.Prayming yaparak havayı alınız.
2.Filtreyi temizleyiniz.
3.Tanktan suyu dreyn ediniz.
4.Enjektöre plancer tecrübesi yapınız.
5.Pompaya eşit basma miktar tecrübesi yapınız.
6.Süzgeç veya saylanseri temizleyiniz.
7.Valfları alıştırınız veya valf ayarı yapınız.
8.Aşıntı kontrolü yapınız. Gerekirse yenileyiniz.
MAKİNE SIK SIK DEVİRDEN DÜŞÜYOR.
SEBEBİ
1.Yakıt devresinde hava vardır.
2.Gavarnör düzgün çalışmamaktadır.
a.Ağırlıkların olduğu yere yağ dolmuştur.
b.Gavernör kumanda bağlantıları yanlış ayar edilmiştir.
3.Yakıt filtresi tıkanmıştır.
4.Bir veya birkaç silindir yakmıyordur.
5.Yakıt püskürtme sistemi arızalıdır.
a.Tulumba veya nozul tutukluk yapıyordur.
b.Enjektör aşınmıştır.
c.Tulumba arızalıdır.
6.Soğutma suyu harareti çok düşüktür.
7.Düşük süratlerde çok fazla yük verilmiştir.
8.Valf ayarları bozuktur.
9.Makine aşırı yüklenmiştir.
GİDERİLMESİ
1.Yakıt devresini prayming ediniz.
2.a.Ağırlık bölümündeki yağı bir el yağdanlığı ile boşaltınız
b.Gavernör ayarını tekrar yapınız.
3.Filtreyi temizleyiniz.
4.Yakmayan silindirin enjektörünü kontrol ediniz.
5.a.Püskürtme tecrübesi yapınız.
b.Enjektör elemanlarını yenileyiniz.
c.Tulumbayı değiştiriniz.
6.Termostat ayarını kontrol ediniz
7.Makine yükünü birden bire değil azar azar vermelidir.
8.Valf ayarı yapınız.
9.Makineyi kapasitesinden fazla yüklemeyiniz.
MAKİNEDE ÇALIŞIRKEN SİLİNDİR EMNİYET VALFI SIK SIK ATMAKTADIR.
SEBEBİ
1.Silindire fazla yakıt püskürmektedir.
a.Püskürtme tulumbası iyi çalışmıyor.
b.Memede damlama vardır.
2.Emniyet valfı yayının tansiyonu azdır
3.Silindirde fazla yağ vardır.
4.Egzost devresinde tıkanıklık vardır.
5.Enjektör ayarları yanlıştır.
GİDERİLMESİ
1.a.Püskürtme basınç tecrübesi yapınız.
b.Meme basınç tecrübesi yapınız. Küre çek valfını değiştiriniz.
2.Ayar somununu gevşeterek yayı patlama kesilene kadar sıkınız.
3.Endikeyter musluklarını açınız.Makineyi torna çark ederek silindirdeki yabancı maddeleri atınız.
4.Egzostu temizleyiniz.
5.Enjektör ayarını tekrar yapınız.
MAKİNE İSTENİLEN SÜRATE YÜKSELMİYOR.
SEBEBİ
1.Rekkolları ayarsızdır.
2.Gavarnör veya kumanda bağlantıları ayarsızdır.
3.Makine fazla yüklenmiştir.
4.Püskürtme sistemi arızalıdır.
GİDERİLMESİ
1.Rekkollarının ayarını yapınız.
2.Kumanda tertibatı ayarını tekrar yapınız
3.Makine gücünü kontrol ediniz.
4.Arızayı gideriniz.
MAKİNE RAKS YAPIYOR
SEBEBİ
1.Makine gavernörü iyi çalışmıyor.
a.Gavernör bağlantıları tutukluk yapıyor.
b.Gavernör pistir.
c.Gavernör ayarı bozuktur.
d.İğne valf tam kapalıdır.
2.Gavarnör makine devrini sabit tutamayacak kadar devrede fazla yük vardır.
3.Enjektör işeme yapıyordur.
GİDERİLMESİ
1.a.Gavarnör bağlantılarını kontrol ediniz.
b.Gavernör yağını dreyn edip gavernörü temizleyiniz.
c.Gavernör yay tansiyonunu ayarlayınız.
d.İğne valfı tam kapayıp çeyrek tur gevşetiniz.
2.Yük değişimlerini yaparken gavernöre kendini toplaması için zaman bırakınız.
3.Meme püskürtme ve basınç tutma tecrübelerini yapınız.
MAKİNE BİRDEN BİRE DURUYOR.
SEBEBİ
1.Yakıt özelliğini kaybetmiştir.
a.Yakıtta hava vardır.
b.Yakıtta su vardır.
2.Yeterli yakıt gelmemektedir.
a.Yakıt tankı boş veya devre tıkalıdır.
b.Filtre/Straynerler tıkanmıştır.
c.Yakıt tulumbası çalışmıyordur.
d.Yakıt devresi hava yapmıştır.
3.Gavarnörler kumanda etmiyordur.
4.Egzost manifoldu tıkalıdır.
5.Süpürme havası yeterli değildir.
6.Piston ve yataklar sarmıştır.
GİDERİLMESİ
1.a.Prayming yaparak yakıtın havasını al
b.Yakıttaki suyu dreyn et.
2.a.Tank boş ise yakıtı tamamlayınız.
b.Filtre/Straynerleri temizleyiniz.
c.Tulumbayı arıza için kontrol edip onarınız.
d.Devreyi prayming yaparak havasını kaçırınız.
3.Gavarnörün test cihazında ayarını yaptırınız.
4.Egzost manifoldunu temizleyiniz. Geri basınç yapmaması lazım ve valf ayarlarının düzgün olması gerekir
5.a.Yenisi ile değiştiriniz.
b.Filtre ve saylanseri temizleyiniz
6.Yenileri ile değiştiriniz.
MAKİNE AMBELEYE KALKIYOR
SEBEBİ
1.Gavarnör sistemi yük değişmelerine kumanda etmiyor.
2.Yakıt tulumbası tutukluk yapmaktadır.
3.Takometre hatalı göstermektedir. Uygun devre gelecek diye yüksek devre çıkılmıştır.
GİDERİLMESİ
1.Gavarnörün test tezgahında alçak ve yüksek sürat ayarlarını yaptır.
2.Tulumba bağlantılarının normal çalışıp çalışmadığını kontrol ediniz.
3.Seyyar takometre ile makine devrini kontrol ediniz.
MAKİNE YÜK KALDIRMIYOR
SEBEBİ
1.Kompresyon düşüktür.
a.Kaver gasketi kaçırmaktadır.
b.Valflar kaçırmaktadır.
c.segmanlar aşınmıştır.
d.Blok veya silindirde yara vardır.
e.Piston veya layner aşınmıştır.
2.Yeterli yakıt gelmemektedir.
a.Filtreler tıkalıdır.
b.Yakıt devreleri sızdırmaktadır.
c.Yakıt besleme tulumba kapasitesi düşüktür.
d.Püskürtme tulumba elemanları aşınmıştır.
3.Egzost dairesinde ve susturucuda tıkanıklık vardır.
4.Rekkolu ayarı yanlış yapılmıştır.
5.Gavarnör iyi kumanda etmiyordur.
6.Bir veya birkaç silindirde yanma olmuyordur.
7.Yeterli hava gelmemektedir.
a.Emme veya egzost portu tıkalıdır.
b.Hava süzgeci veya saylenser tıkalıdır
GİDERİLMESİ
1.a.Kaver somunlarını uygun torkta sıkınız. Yine kaçırma varsa gasketi değiştiriniz.
b.Valfları alıştırınız
c.Segmanları değiştiriniz.
d.Yara küçük ise 404 ile sıvayınız.
e.Piston veya laynerin aşıntı kontrolünü yapınız.
2.a.Filtreleri temizleyiniz.
b.Kaçakları gideriniz.
c.Tulumba dişlilerinin klerensini kontrol edin gerekirse değiştirin
d.Aşınmış parçaları yeniler ile değiştirin. Düzeltilebilecekleri lapping pleytle alıştırın.
3.Egzostu ve susturucuyu temizleyiniz.
4.Rekkolu üzerindeki iki noktaya dişli üzerindeki noktanın gelmesini sağlayınız.
5.Gavarnör ayarını kontrol ediniz.
6.Arızalı silindiri tespit edip enjektörünü değiştiriniz.
7.a.Manifoltları sökerek portları temizleyiniz.
b.Hava süzgeç ve saylanserini temizleyiniz.
GAZ KOLU STOP'A ALINDIĞI HALDE MAKİNE STOP ETMİYOR
SEBEBİ
1.Yakıt rek kolları ayarı yanlış yapılmıştır.
2.Enjektör yakıt sızdırmaktadır.
3.Blower karterden yağ emmektedir.
4.Yakıt püskürtme sistemi yanlış ayar edilmiştir.
GİDERİLMESİ
1.Tekrar ayar yapınız.
2.Küre başlı çek valf yayını değiştirip tazyik testi yapınız.
3.Hava air maiz süzgeci tıkanmış yağı süzmemektedir. Temizleyiniz.
4.Enjektör ayarlarını tekrar yapınız.
MAKİNEDE BAZI SİLİNDİRLER YAKMIYORDUR
SEBEBİ
1.Yakıtta hava vardır.
2.Yakıt filtresi pistir.
3.Yakıtta su vardır.
4.Enjektör tutmuştur.
5.Yakıt püskürtme pompası arızalıdır.
6.Hava süzgeç veya saylanseri arızalıdır.
7.Silindir emme veya egzost valfları tutmuş veya kaçırmaktadır.
8.Piston veya layner aşınmıştır.
GİDERİLMESİ
1.Prayming yaparak havayı alınız.
2.Filtreyi temizleyiniz.
3.Tanktan suyu dreyn ediniz.
4.Enjektöre plancer tecrübesi yapınız.
5.Pompaya eşit basma miktar tecrübesi yapınız.
6.Süzgeç veya saylanseri temizleyiniz.
7.Valfları alıştırınız veya valf ayarı yapınız.
8.Aşıntı kontrolü yapınız. Gerekirse yenileyiniz.
MAKİNE SIK SIK DEVİRDEN DÜŞÜYOR.
SEBEBİ
1.Yakıt devresinde hava vardır.
2.Gavarnör düzgün çalışmamaktadır.
a.Ağırlıkların olduğu yere yağ dolmuştur.
b.Gavernör kumanda bağlantıları yanlış ayar edilmiştir.
3.Yakıt filtresi tıkanmıştır.
4.Bir veya birkaç silindir yakmıyordur.
5.Yakıt püskürtme sistemi arızalıdır.
a.Tulumba veya nozul tutukluk yapıyordur.
b.Enjektör aşınmıştır.
c.Tulumba arızalıdır.
6.Soğutma suyu harareti çok düşüktür.
7.Düşük süratlerde çok fazla yük verilmiştir.
8.Valf ayarları bozuktur.
9.Makine aşırı yüklenmiştir.
GİDERİLMESİ
1.Yakıt devresini prayming ediniz.
2.a.Ağırlık bölümündeki yağı bir el yağdanlığı ile boşaltınız
b.Gavernör ayarını tekrar yapınız.
3.Filtreyi temizleyiniz.
4.Yakmayan silindirin enjektörünü kontrol ediniz.
5.a.Püskürtme tecrübesi yapınız.
b.Enjektör elemanlarını yenileyiniz.
c.Tulumbayı değiştiriniz.
6.Termostat ayarını kontrol ediniz
7.Makine yükünü birden bire değil azar azar vermelidir.
8.Valf ayarı yapınız.
9.Makineyi kapasitesinden fazla yüklemeyiniz.
MAKİNEDE ÇALIŞIRKEN SİLİNDİR EMNİYET VALFI SIK SIK ATMAKTADIR.
SEBEBİ
1.Silindire fazla yakıt püskürmektedir.
a.Püskürtme tulumbası iyi çalışmıyor.
b.Memede damlama vardır.
2.Emniyet valfı yayının tansiyonu azdır
3.Silindirde fazla yağ vardır.
4.Egzost devresinde tıkanıklık vardır.
5.Enjektör ayarları yanlıştır.
GİDERİLMESİ
1.a.Püskürtme basınç tecrübesi yapınız.
b.Meme basınç tecrübesi yapınız. Küre çek valfını değiştiriniz.
2.Ayar somununu gevşeterek yayı patlama kesilene kadar sıkınız.
3.Endikeyter musluklarını açınız.Makineyi torna çark ederek silindirdeki yabancı maddeleri atınız.
4.Egzostu temizleyiniz.
5.Enjektör ayarını tekrar yapınız.
MAKİNE İSTENİLEN SÜRATE YÜKSELMİYOR.
SEBEBİ
1.Rekkolları ayarsızdır.
2.Gavarnör veya kumanda bağlantıları ayarsızdır.
3.Makine fazla yüklenmiştir.
4.Püskürtme sistemi arızalıdır.
GİDERİLMESİ
1.Rekkollarının ayarını yapınız.
2.Kumanda tertibatı ayarını tekrar yapınız
3.Makine gücünü kontrol ediniz.
4.Arızayı gideriniz.
MAKİNE RAKS YAPIYOR
SEBEBİ
1.Makine gavernörü iyi çalışmıyor.
a.Gavernör bağlantıları tutukluk yapıyor.
b.Gavernör pistir.
c.Gavernör ayarı bozuktur.
d.İğne valf tam kapalıdır.
2.Gavarnör makine devrini sabit tutamayacak kadar devrede fazla yük vardır.
3.Enjektör işeme yapıyordur.
GİDERİLMESİ
1.a.Gavarnör bağlantılarını kontrol ediniz.
b.Gavernör yağını dreyn edip gavernörü temizleyiniz.
c.Gavernör yay tansiyonunu ayarlayınız.
d.İğne valfı tam kapayıp çeyrek tur gevşetiniz.
2.Yük değişimlerini yaparken gavernöre kendini toplaması için zaman bırakınız.
3.Meme püskürtme ve basınç tutma tecrübelerini yapınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder