3 Şubat 2014 Pazartesi

SİNTİNE SEPERATORLERI VE LİMAN DEVLETİ KONTROLLERİ;

SİNTİNE SEPERATORLERI VE LİMAN DEVLETİ
KONTROLLERİ;

Deniz kirliligini önleme konvansiyonuna göre 400 GT dan büyük tüm gemilerin sintine
seperatörü ile donatılması gerekmektedir. Deniz kirliligini önlemede bu cihazının nasıl bir
öneme sahip oldugu herkes tarafından bilinmektedir, Port state control denetimlerinde ortaya
çıkan ana tutuklama maddelerinden biri olan sintine seperatörlerinin dogru sekilde test
edilmesi ve her zaman operasyona hazır tutulması için yapılması gerekenleri genel hatları ile
sirket ve gemi çalısanları ile paylasmak istiyoruz, unutmamamız gereken sudur ki 2008 yılı
içerisinde yasanan tutulmaların %18 ‘ inde bu madde karsımıza çıkmıstır. Gemi
personelinin denetçilere karsı sürekli savundugu “Biz bu ekipmanı zaten kullanmıyoruz”
yaklasımı hiç bir otorite tarafından itibar görmemektedir.
Sintine suyu seperasyonu sintine seperatörünün içinde gravite farkı sebebiyle istenmeyen
yagların üst kısımda toplanması sayesinde olur, gemi zabitleri bu ekipmanı pek sık
kullanmadıkları ve yeterli asinalık olusmadıgı için denetimler esnasında sıkıntılar ortaya
çıkmaktadır, özellikle ilk intibanın uygun olmadıgı durumlarda denetçiler seperatör
kontrolünü daha detaylı olarak istemektedirler, asagıda sizlerle genel olarak ortaya çıkan
aksaklıkları , niçin olustuklarını, önlemek için neler yapabilecegimizi ve denetçileri ikna
edecek test konusunu paylasmak istiyoruz,

SINTINE SEPERATORLERI GENEL AKSAKLIKLAR

-Gemi personeli sistemi kullanmaya asina degil
-Yag okuyucu ünite çalısmıyor
-Otomatik durdurma donanımı çalısmıyor
-Besleme pompası çalısmıyor
-Üç yollu valften sonraki denize basma devresinde yag izleri var
-Legal olmayan devre baglantıları

NEDEN ?

-Gemi personeli sintine seperatörü operasyonuna asina degil
-Periyodik test ve bakım tutum kontrolleri yapılmıyor
-Gemi personeli testi sadece yag okuyucu ünite aktivasyonu olarak düsünüyor.

NE YAPMALIYIZ ?
-Asagıda belirtilen maddelerin sirket görevlileri tarafından yapılan rutin gemi kontrollerinde
tam olarak kontrol edilmesi ve seperatörün operasyonundan sorumlu gemi personelinin
ekipmanın operasyonuna tam olarak hakim olduguna emin olmak
-Sintine seperatörü tip onay sertifikası ve kullanıcı kitabını gemide bulundurmak
-Sintine seperatörü yakınında denize legal olmayan yaglı suların basılmasının yasak
oldugunu belirten dikkat çekici ebat ve renkte uyarı tabelasının asılı ya da yazılı olması
-Sintine seperatörü yanında kullanıcı talimatı ve devre seması bulundurmak
-Sintine seperatörü ve yag okuyucu ünitenin periyodik bakım ve testlerini imalatçının verdigi
aralıklarda ve yönlendirmelere göre yapmak
-Yüzeyde toplanan yagları algılayıcı sensörün ve harekete geçirdigi selenoid ya da pnömatik
valf grubunun çalıstıgına emin olmak , yag sensörü , yag okuyucu üniteden ayrı olarak
seperasyon çemberinin üzerine monte edilmistir
-Belirli aralıklarla sintine seperatörünün sökülerek temizliginin yapılması,
3
-Seperatörün tipine baglı olarak gerekiyorsa yedek filte bulundurmak
-Yag okuyucu ünitenin sıfır kalibrasyonunun belirli aralıklarla yapılması
-Denize basma devresinin temizlik kontrolü
-Test prosedürünün gerçek operasyonu temsil edecek sekilde yapılması
-Yag kayıt defterine uygun girislerin yapılması

NASIL BIR TEST ?

-Seperatör testi için gerekli olan valf düzeninin saglanması , denize basma valfinin tam olarak
kapalı oldugundan emin olmak
-Sintine kuyusu ya da sintine suyu toplama tanklarında pompa emisi için yeterli su olduguna
emin olmak, varsa deniz suyu istirak devresine baglamak,
-Gemide mevcut ise tanka sirkülasyon devresini açmak
-Deniz gidis devresindeki numune devresini açmak
-Sintine seperatör besleme pompasını çalıstırarak sisteme su geldiginden emin olmak
-Yag okuyucu ünitenin yüksek deger göstermesini saglamak (sintine seperatör tipine göre
potansiyometre ayarını degistirerek ya da optik sensöre ısık geçisini engelleyecek
muhtemelen temizlik fırçası sokularak yapılabilir)
-Sistem tipine göre üç yollu valf ya da çift selenoid valfli sistemlerde selenoid valflerin
pozisyon degistirerek numune hattındaki geçisin durarak sirkülasyon hattına geçisin
basladıgına emin olmak, bu esnada denize gidis devresindeki akısın tam olarak kesilmesi
gerekmektedir, bazı seperatörlerde bu operasyon pompanın durmasına da neden
olabilmektedir,
-Operasyon sonrasında tüm valflerin uygun pozisyona getirilmesi ve sistemin enerjisinin
kesilmesi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder